Ana Sayfa İç Gündem Ülke Gündemi Dünya Gündemi Kütüphane Etkinlik Kültür -Sanat- Bilim Haber - Analiz Caferider
Osmangazi'nin geçiş ücretleri kafa karıştırdı
Osmangazi Köprüsü'nden hiç araç geçmese bile devlet Otoyol AŞ'ye yıllık 584 milyon dolar ödeyecek. Bu da 17 yılda köprünün maliyetini karşılıyor...
Paylaşım :
Mail Yazdır Yorum Yaz 0 Yorum
15-07-2016 09:03 - 1112 Okunma
Gebze İzmir Otoyol projesi kapsamında yapılan ve Körfez'in iki yakasını birleştiren Osmangazi Köprüsü'nün geçiş fiyatları ile ilgili tartışmalar bitmiyor. Köprüden bayram süresince günlük ortalama 95 bin araç geçerken, devlet tarafından köprü için verilen araç garantisi de tartışma konusu oldu.
 
Eylül 2008'de yapılan sözleşmeye göre köprüden günlük geçen araç sayısı 40 binden az olursa eksik geçen araç başına devlet firmaya 40 dolar verecek. Ayrıca sözleşmede, körfez köprü geçiş ücreti olarak belirlenen 35 dolarlık bedel için 2008 yılı baz alınmış. Ücret her yıl ABD’deki tüketici fiyatları endeksindeki artış kadar yükseliyor. Haziran sonu 39 dolara ulaşan rakam yıl sonunda 40 doları bulacak. Bugün uygulanan 25 dolarlık (88.75 TL) geçiş ücreti ile 40 dolar arasındaki 15 dolarlık farkı devlet firmaya ödeyecek. Geçiş ücreti işletmeci tarafından indirilirse fark Hazine’yi ilgilendirmeyecek.
 
Devletin verdiği araç garantisinin 135 bin olduğu ve köprü bedavayken dahi geçen araç sayısının bunun altında kaldığı ve devletin zarara uğradığına ilişkin tartışma yaşanırken, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı yetkilileri, köprü için verilen garantinin günlük olarak hesaplandığında ortalama 40 bin araca denk geldiğini belirtti. Yani bir anlamda bayramda geçiş günlük garanti rakamının iki katını aştı. Ancak geçiş garantisi günlük olarak değil yıllık olarak hesaplanacak. Yani 1 yılda araç geçiş sayısı 14.6 milyonun altında kalırsa Hazine aradaki farkı Nurol- Özaltın-Makyol-AstaldiYüksel-Göçay Grubu’nun sahibi olduğu Otoyol AŞ’ye ödeyecek.
 
Köprüden geçiş ücretleri 1'inci sınıf araçlar için 88,75, 2'nci sınıf 141,95, 3'üncü sınıf 168,60, 4'üncü sınıf 223,60, 5'inci sınıf 282,15, 6'ncı sınıf araçlar için ise 62,10 TL olarak uygulanıyor.
 
Sosyal medyada devletin şirkete yapacağı muhtemel ödemeler tepkilere neden oluyor. Ancak köprüden hiç araç geçmese bile Hazine'nin Otoyol AŞ'ye araç başına vereceği 40 dolar hesaplandığında yıllık 584 milyon dolara ulaşıyor. Bu hesapla devlet köprünün maliyeti kadar parayı firmaya 17 yılda ödemiş oluyor. Otoyol AŞ, Osmangazi Köprüsü 10 milyar dolara mal etmişti. Köprünün işletme süresi ise 22 yıl.
Geçiş ücretlerinde devlet garantisini destkleyenler ise hazinenin köprüyü 17 yıl taksitle ve faizsiz olarak yapıyor gibi kabul edilebileceğini savunuyor.
Paylaşım :
Mail Yazdır Yorum Yaz 0 Yorum
15-07-2016 09:03 - 1112 Okunma
Caferider Web TV
Video Galeri
Foto Galeri
Yazarlar Tümü
Şirali Bayat
ŞİA-CAFERİ AZERİ MİLLETİNİN YÜCELİŞ SERÜVENİ
Av. Sinan Kılıç
Selahattin Özgündüz’e neden saldırıyorlar?
İbrahim ŞEREN
ALLAH PEYGAMBERİNİ MUHATAP ALARAK YÜCE KURAN’DA ŞÖYLE BUYURUYOR
Mehdi AKSU
İRAN’DA SÜNNİLER!
Hamit Turan
ŞÎR-İ FIZZA
Çayan Uludağ
Mekteb-i Kerbela
Abdullah Turan
İmam Mehdi'nin Dünyaya Geldiğini İtiraf Eden Ehl-i Sünnet Âlimleri
Kasım Alcan
Hiç olmazsa dünyanızda özgür kişiler olun
Namık Kemal Zeybek
Osmanlı'da Alevi Katliamı
Orhan Kiverlioğlu
Biz büyük devlet iken
Seyyid Ahmedi Safi
Tüm Müslümanları ilgilendiren önemli sorun
Hüseyin Çaça
Kerbela Hadisesi-1-
Musa Ayaztekin
Muta Nikahı Nedir, Ne Değildir?
25-11-2024 | Ana Sayfa | Ana Sayfam Yap | Sitenize Ekleyin | Künye | Foto Galeri | Video Galeri | Yazarlar | İletişim | RSS
CaferiDer ® 2012  
Sitede bulunun içerikler ve analizler kaynak gösterilerek alıntılanabilir Tasarım & Yazılım : Network Yazılım