Arabistan’ın tekfirci ulemasından olan Şeyh Faris, Şii bir imamın arkasında kılınan namazın batıl olduğunu savundu ve şu fetvayı verdi: Ehlisünnetten olan bir kişi eğer Şii bir imamın arkasında namaz kılacak olursa kesinlikle namazı batıldır ve onu iade etmesi gerekir. Çünkü o, bir kâfirin arkasında namaz kılmıştır!
Buna karşılık Arabistan’ın Eş-Şarkiyye bölgesindeki şehirlerde yaşamakta olan Şiiler, devletin bu tür tefrikacılık propagandalarının önünü alacak yasalar çıkarmayışını eleştirdi ve çıkarılmış olan yasaların da ciddi olmadığını, daha etkin yasalarla bu tür pervasızlıkların engellenmesinin ülkedeki ulusal birliği güçlendireceğini vurguladılar.
Şeyh Faris bazı ülkelerde kılınan vahdet namazını eleştirdi ve bu namazların sahih olmadığını savundu.
Bu fetva karşısında Eş-Şarkiyye bölgesinin Şii âlimlerinden olan Şeyh Abbas Said, twitter üzerinden şu soruyu sordu: Neden yüksek dini şûrada bulunan âlimler ses çıkarmıyor ve bu fetvaya itiraz etmiyorlar? Terörün alt yapısını bu fetvalar oluşturmuyor mu?!
Eş-Şarkıyye bölgesi avukatlarından biri olan Tahir Hacı da şöyle sitem etti: Sünni vatandaşları Şii vatandaşlara karşı bu şekilde kışkırtan bir Şeyh nasıl elini kolunu sallayarak ortalıkta dolaşabiliyor? İstediği şekilde tekfircilik yapabiliyor?
Eş-Şarkiyye bölgesindeki aktivistlerden olan Velid Ebu Humeys ise ulusal birliği sağlayacak bir yasanın yürürlükte olmayışının bu tür tefrikacıların elini güçlendirdiğini savundu ve Arabistan kralına hitaben şu çağrıda bulundu: Tefrikacılık çığırtkanlığı yapanları cezalandırın.