İnternet, giderek daha etkin bir şekilde hayatımızda rol oynamaya devam ederken, bazı alışkanlıklarımızı da kökten değiştirmeye başladı. Özellikle sosyal medyanın son yıllardaki hızlı yükselişi, bu değişimi daha da hızlandırdı. Yakın gelecekte bu değişimin en bariz olacağı alanlardan biri de televizyon yayıncılığı.
Hâlihazırdaki klasik televizyonculukta izleyicinin çok fazla söz hakkı olduğu söylenemez. Kanallar ne yayınlıyorsa izleyici onunla yetinmek zorunda. Alternatif olaraksa kanal değiştirmek ya da televizyonu kapatmak kalıyor. Özellikle ABD ve İngilitere'de yaygınlaşan ve Almanya'da da yavaş yavaş kendine yer edinmeye başlayan "sosyal televizyon" ise interaktif unsurlarıyla klasik televizyonculuğun tahtını sallamaya başladı bile.
Almanya'da yeni bir trend olarak ortaya çıkan sosyal televizyon, Amerika Birleşik Devletleri ve İngiltere gibi ülkelerde daha ileri boyutlarda uygulama alanı buluyor. Uzmanlarca second screen, yani 'ikinci ekran' olarak da tanımlanan sosyal televizyon, televizyon ve internet gibi iki farklı mecranın aynı anda kullanımı esasına dayanıyor."